...και το ταξίδι συνεχίζεται!

Κάνεις το χόμπι σου δουλειά; Έρχονται αμέσως τα λεφτά!

2013-07-11 12:40

Σας ακούγεται "σοφή" αυτή η ρήση; Μην ψάξετε, δεν υπάρχει πουθενά καταγεγραμμένη. Τουλάχιστον όχι ακόμα, κι όχι επίσημα. Όμως όλοι έχουν να το λένε, από τους μεγάλους επιχειρηματικούς συμβούλους, μέχρι τον 90χρονο παππού σας ότι το μυστικό για να πετύχεις επαγγελματικά, είναι να κάνεις μια δουλειά που αγαπάς ή ακόμα καλύτερα, να κάνεις το χόμπι σου δουλειά.


Γράφεις; Γίνε συγγραφέας! 
Αγαπάς τα φυτά και τη φύση; Μπορείς να γίνεις καλός κηπουρός ή και αγρότης. 
Κάνεις κάποιο άθλημα; Άνοιξε ένα μαγαζί που πουλά και κάνε σέρβις σε σχετικά είδη. 
Αν απ' όταν ήσουν μικρός λάτρευες το σερφ και κοιμόσουν στην παραλία, μέσα στη θήκη από τη ιστιοσανίδα, για να πιάσεις τον πρώτο αέρα ή το πρωϊνό κύμα, είναι κρίμα να αφήσεις το πάθος σου να "πεθάνει" και να ξυπνήσεις στα 30 σου, υπάλληλος γραφείου. 

Κι αν το να ανοίξεις μαγαζί με σερφ σου φαίνεται πολύ μποέμ & παρακινδυνευμένο, ίσως η αγαπημένη σου ενασχόληση σου δώσει μια άλλη επιχειρηματική ιδέα. Όπως έγινε με τον NickWoodman, ένα νεαρό σερφίστα από την Καλιφόρνια που θέλοντας να κινηματογραφεί τις φιγούρες και τα άλματα που έκανε με τη σανίδα του στην Αυστραλία κι επειδή δε μπορούσε να ανταπεξέλθει στο υψηλό κόστος του να προσλάβει έναν επαγγελματία φωτογράφο και να προμηθευτεί τον ειδικό εξοπλισμό, κατασκεύασε μια δική του κάμερα. Κι εδώ κολλάει και το άλλο γνωμικό "πενία τέχνας κατεργάζεται". 

Καλά θα μου πείτε, την εποχή που οι πωλήσεις στις κάμερες πέφτουν κατακόρυφα - λόγω των κινητών που τα κάνουν όλα - και ιστορικές εταιρείες φωτογραφικών μηχανών, σαν την Kodak, οδεύουν προς τη χρεοκοπία, κατάφερε μια κάμερα, να φέρει την επαγγελματική επιτυχία, σε ένα νεαρό; Κι όμως! Το 2004, αυτός ο νεαρός επιθυμούσε απλά και μόνο να μπορεί να καταγράφει τα σερφίστικα κόλπα του, με οικονομικό τρόπο, με μια κάμερα πολύ ανθεκτική. Και μπορεί αρχικά για να χρηματοδοτήσει την εταιρεία να μετακόμισε με τους γονείς του και να πούλησε το αυτοκίνητό του, όμως ανέπτυξε μια πρωτοποριακή κάμερα, την GoPro, ιδιαίτερα φθηνή (μόλις 300 δολάρια!) που σήμερα μπορείς να τη "φορέσεις" στο σωσίβιό, στο κράνος, στη σανίδα σου, ενώ επιδίδεσαι σε κάποιο σπορ (biking, skiing, skating, kayaking, surfing). 

Αντέχει αέρα, λάσπες, χιόνια, χτυπήματα, λακούβες κι είναι αδιάβροχη έως και 60 μ. ενώ είναι ικανή να τραβήξει  video 1080p, με πλήρη ευρυγώνιο 170º και φωτογραφίες 11 megapixel, με ταχύτητα 10 φωτογραφίες/δευτερόλεπτο. Πώς να μην την προτιμάνε όλοι οι επαγγελματίες αθλητές, sports filmmakers και υποστηρικτές των extreme ή outdoor sports; Το ότι την έφτιαξε ένας από αυτούς στους οποίους απευθύνεται, γι’ αυτό και καλύπτει τόσο καλά τις ανάγκες τους, είναι και ο βασικός λόγος επιτυχίας της. 

Σε συνδυασμό με το ότι όλο το μάρκετινγκ υλοποιείται μόνο μέσω YouTube και Facebook, το 2011 οι πωλήσεις της GoPro άγγιξαν τις $800.000. Φτάνοντας λοιπόν στο 2012 κι ενώ η Kodak δηλώνει πτώχευση, η εταιρεία GoPro που ίδρυσε ο νεαρός σερφίστας, είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία στο χώρο των καμερών. 

So… "Ride your wave and you may fly" όπως θα έλεγε κι ο όχι πια τόσο νεαρός, αλλά πλέον σοφός και επιτυχημένος Nick Woodman.
 
Πίσω

Αναζήτηση στο site

Φωτο που χρησιμοποιείται υπό το Creative Commons www.Photobotos.com  © 2013 Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα