...και το ταξίδι συνεχίζεται!

Τι κάνω με τα Πασχαλινά αβγά που περίσσεψαν;

2013-05-06 13:07

Από τη στήλη μου στο περιοδικό Gourmet της Ελευθεροτυπίας.

Το σημερινό υλικό, τα αβγά,  περισσεύει στα σίγουρα σε κάθε σπίτι αμέσως μετά την Κυριακή του Πάσχα.  Το καλό είναι πως μπορούν να διατηρηθούν αρκετές ημέρες και εβδομάδες όταν είναι βρασμένα, οπότε αυτό που λείπει στους περισσότερους είναι η ιδέα. Τα κλασσικά είναι ολόκληρα αβγά σε ένα ρολό κιμά ή ψιλοκομμένα σαν συνοδευτικά με καπνιστό σολομό για παράδειγμα. Οι Ιταλοί τα βάζουν ολόκληρα σε πίτες και τάρτες με ανοιξιάτικα λαχανικά κυρίως αγκινάρες και σπαράγγια. Στην κεντρική Ευρώπη τα βρασμένα αβγά τα κάνουν κροκέτες. Τα ανακατεύουν ψιλοκομμένα με σφιχτή μπεσαμέλ,  και αφού μείνουν για αρκετές ώρες στο ψυγείο για να σφίξει το μείγμα, τα πλάθουν, τα περνάνε από γαλέτα και τα τηγανίζουν.  Στο πατρικό μου κάναμε αβγοσαλάτα : κομμένα αβγά, με φρέσκο κρεμμυδάκι, ελαιόλαδο, λεμόνι και πάπρικα. Παρακάτω θα βρείτε αρκετούς τρόπους για να αξιοποιήσετε ό,τι σας περίσσεψε, από μακαρονοσαλάτα μέχρι άλλειμα για σάντουιτς.

Ανοιχτό σάντουιτς με αβγά, ρόκα και παρμεζάνα: Θα πάρετε 4 φέτες από ζυμωτό ή χωριάτικο ψωμί, θα τις ραντίσετε με λίγο ελαιόλαδο και θα τις ψήσετε ελαφρά στο γκριλ. Θα κόψετε σε μικρότερα κομμάτια 4 αβγά και θα τα ανακατέψετε με 1 φλιτζάνι ψιλοκομμένη ρόκα, 1 ντομάτα ξεσποριασμένη και κομμένη σε μικρούς κύβους, λίγες ελιές χωρίς κουκούτσι, ρίγανη και ένα λευκό τυρί - ό,τι σας βρίσκεται - από φέτα μέχρι μανούρι ή ανθότυρο. Προσθέστε λίγο ελαιόλαδο και αλάτι και μοιράστε το στις φέτες του ψωμιού.

Ντιπ με blue cheese:  Βάλτε στο πολυμίξερ ½ φλιτζάνι blue cheese, ½ φλιτζάνι στραγγιστό γιαούρτι, 1 φρέσκο κρεμμυδάκι, 1 κουταλιά της σούπας χυμό λεμονιού, 5 αβγά βρασμένα και κομμένα σε μικρότερα κομμάτια και λίγο αλάτι. Πολτοποιείστε το μείγμα και αν είναι πολύ σφιχτό, προσθέστε λίγο γιαούρτι και λίγο ελαιόλαδο που θα το κάνει ακόμη πιο νόστιμο. Σερβίρετέ το με μπόλικο φρεσκοτριμμένο πιπέρι και κριτσινάκια.

Πικάντικη σαλάτα με αβγά: Καθαρίστε και ψιλοκόψτε 6 βρασμένα αβγά. Βάλτε σε ένα μπολ 1 φλιτζάνι μαγιονέζα, 1 κουταλιά της σούπας χορσράντις, 1 κουταλιά της σούπας μουστάρδα κατά προτίμηση πικάντικη, 2 αγγουράκια τουρσί ψιλοκομμένα και 1 μέτριο ξερό κρεμμύδι ψιλοκομμένο. Αλατίστε, ανακατέψτε και σερβίρετε σε ένα μπολ, περιχύνοντας την σαλάτα με λίγο ελαιόλαδο και ψιλοκομμένο μαϊντανό.

Αβγά με σάλτσα κάρυ: Βάλτε επάνω στην φωτιά σε μία μικρή κατσαρόλα 2 κουταλιές της σούπας βούτυρο και 2 κουταλιές αλεύρι. Ανακατέψτε και όπως και στην μπεσαμέλ προσθέστε 1 φλιτζάνι γάλα και ½ φλιτζάνι ζωμό κοτόπουλου ή κρέατος (αν δεν έχετε βάλτε μόνο γάλα). Αλατίστε, ρίξτε και 2 κουταλάκια του γλυκού σκόνη κάρυ και αφήστε το μείγμα στην φωτιά, ανακατεύοντας κατά διαστήματα, μέχρι να γίνει πηχτή σάλτσα. Όταν πήξει, στάξτε λίγες σταγόνες χυμό λεμονιού. Καθαρίστε και κόψτε σε τέταρτα 6 βασμένα αβγά και περιχύστε τα με την σάλτσα. Ταιριάζουν πολύ με βρασμένο ρύζι. 

Παραλλαγή στα αβγά μπενεντίκτ: Όπως και στην συνταγή με τη σάλτσα κάρυ, ξεκινήστε με 2 κουταλιές βούτυρο και 2 κουταλιές αλεύρι και όταν ενωθούν, προσθέστε 2 κουταλιές της σούπας λευκό κρασί και 1 φλιτζάνι γάλα. Όταν θα αρχίσει η σάλτσα να πήζει, ρίξτε  ½ φλιτζάνι τριμμένη γλυκιά γραβιέρα, ελάχιστο ξερό τριμμένο εστραγκόν, 2 κουταλιές ψιλοκομμένο μαϊντανό και αλατοπίπερο. Ψήστε 4 φέτες ψωμιού για τοστ, βάλτε σε κάθε φέτα από 1 βρασμένο αβγό κομμένο σε φέτες και σκεπάστε με την σάλτσα.

Μακαρονοσαλάτα με αβγά: Βράστε ½ πακέτο ζυμαρικά με μικρό σχήμα (κοφτό, κοχυλάκι, πένες ή ορεκιέτι) και στραγγίστε τα. Αφήστε τα να κρυώσουν και βρέξτε τα με λίγο ηλιέλαιο για να μη κολλήσουν. Ψιλοκόψτε 1 ψημένη πιπεριά φλωρίνης, 2 φρέσκα κρεμμυδάκια, 1 κουταλιά της σούπας κάπαρη και 10 ελιές χωρίς κουκούτσι. Βάλτε σε ένα μπολ ½ φλιτζάνι στραγγιστό γιαούρτι, ½ φλιτζάνι μαγιονέζα, λίγο ελαιόλαδο, τα ψιλοκομμένα λαχανικά και ανακατέψτε. Προσθέστε τα ζυμαρικά, αλατοπίπερο και αρκετό ψιλοκομμένο άνηθο. Βάλτε την σαλάτα στο μπολ και βάλτε επάνω στην σαλάτα 6 βρασμένα αβγά κομμένα σε φέτες. Γαρνίρετε με λίγες κορυφές από άνηθο. Όπως όλες οι μακαρονοσαλάτες, θα πρέπει να την φτιάξετε λίγο πριν την σερβίρετε για να μη μαλακώσουν τα ζυμαρικά.

Άλλειμα για σάντουιτς: Βάλτε στο πολυμίξερ ένα πακέτο (200 γραμ.) τυρί κρέμα, 3 ψιλοκομμένα βραστά αβγά, 2 κουταλιές της σούπας βούτυρο, 1 κουταλιά της σούπας κάπαρη, 2 κουταλιές της σούπας ψιλοκομμένο μαϊντανό, αλάτι και φρεσκοτριμμένο πιπέρι. Πολτοποιείστε το μείγμα και θα έχετε ένα πεντανόστιμο άλλειμα για σάντουιτς. Διατηρείστε το για 2-3 ημέρες σκεπασμένο στο ψυγείο.

Γεμιστά πικάντικα αβγά: Κόψτε στη μέση 8 αβγά και βγάλτε τους κρόκους πρσεκτικά χωρίς να σπάσουν τα ασπράδια. Βάλτε σε ένα μπολ τους κρόκους, 3 κουταλιές μαγιονέζα, 1 κουταλάκι του γλυκού σκόνη μουστάρδα, λίγες σταγόνες γούστερ σος και 1 ψιλοκομμένο φρέσκο κρεμμυδάκι. Ανακατέψτε το μείγμα και μοιράστε το στα μισά ασπράδια με ένα μικρό κουτάλι ή με το κορνέ ζαχαροπλαστικής. Κόψτε λεπτές λωρίδες από αλλαντικά (προσούτο, σαλάμι ή ζαμπόν) και βάλτε τις επάνω στα αβγά. Γαρνίρετε με φυλλαράκια μαϊντανού.

 

http://www.driskas.com/articles.php?product_id=336

Πίσω

Αναζήτηση στο site

Φωτο που χρησιμοποιείται υπό το Creative Commons www.Photobotos.com  © 2013 Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα